Follower saya :)

My Novel (1) "Cerita Kami"

Alkisah , 3 orang sahabat karib yang terdiri daripadaWan,Fatin dan Balqis...
Mereka bertiga ialah pengawas yang sangat berdisiplin , tegas dan menjadi pelajar contoh bagi tingkatan 5 di sekolah mereka..Di samping itu, muncul juga 3 orang sahabat karib yang terdiri daripada Aqiff , Daniel dan Azfar.Mereka bertiga pula mempunyai sifat yang tidak setanding dengan 3 gadis ini . 3 jejaka ini ialah musuh kepada 3 gadis tersebut. Ini kerana mereka sering berselisihan faham antara satu sama lain .
              Nak dijadikan cerita, sekolah mereka telah mengadakan sebuah 'night prom'. Di majlis ini , para pelajar harus memakai pakaian ala-ala 'prince and princess' berserta dengan sebuah topeng.Pada suatu masa, mata 3 jejaka ini tiba-tiba terpukau pada sesuatu . Mata mereka tertarik pada 3 orang gadis tersebut yang sangat menawan pada malam itu .. Tapi, sayangnya, mereka sebenarnya tak tahu siapakah gadis2 disebalik topeng itu. 3 jejaka ini lalu menyambut gadis tersebut ke dewan . Sah ! malam tu jugak , 3 jejaka ini sudah jatuh cinta dengan gadis2 tersebut kerana mereka bukan sahaja tertarik dengan penampilannya , malah .. mereka juga tertarik dengan cara tarian gadis2 ini pada malam itu.. 
-2 hari selepas 'night prom'-
               Semasa gadis2 ini sedang bertugas di suatu tempat , mereka sedang tertanya-tanyakan tentang 3 jejaka misteri pada malam tersebut.Balqis menyatakan bahawa reben nya telah diambil pasangan menarinya.
Pada masa yang sama , Azfar dan Aqiff sedang lalu di tempat bertugas gadis2 ini. Mereka terdengar perbualan diantara 3 gadis ini . Mereka sangat terkejut kerana mereka juga tahu bahawa Daniel ada membawa pulang satu reben . Kata Daniel , reben itu adalah milik kepada pasangan menarinya pada malam majlis tersebut. Azfar dan Aqiff terkejut ! Mereka berdua dapat meneka gerangan gadis pada malam tersebut . Lalu mereka terus berlari ke Daniel untuk memberi tahu perkara yang telah mereka dengar.
Apabila Daniel mengetahui perkara ini ....
       "Sah ! Dioranglah orang yang kite cari-cari selama ni !!! " kata Daniel dengan teruja sekali.
        " So , kite nak buat ape sekarang ni ?? Takkan la kite nak biarkan je diorg lepas dari tangan kita ??? Dah la keadaan kite sekarang ni mcm orang gila jatuh cinta .. Bak kate orang .. mandi tak kenyang .. makan tak basah .. Ehhh . betul ke apa aku ckp ni ?? " ujar Azfar yang ingin melakukan ssuatu.. 
         "ok , ok... esok jugak , kita pergi mintak maaf kat diorg sbb selama ni kita dah mcm beruk tak tau hala tuju dah . Selama ni kita nakal sgt kat diorg .. smpai kan diorg benci kat kite .. deal ??? " kata Aqiff dengan penuh keikhlasan untuk meminta maaf itu. 
          "Deaaal !" jerit 3 jejaka yang bersemangat itu.
 Keesokan harinya ,Oleh kerana mereka terlalu bersemangat untuk meminta maaf kerana mereka ingin diterima sebagai teman istimewa kepada gadis2 ini, mereka segera minta maaf kepada gdis2 tersebut.
         " Hai korangggg ..." sapa Aqiff bersama rakan2nya itu.
          " Aikk ? apa mimpi korang tiba2  je baik mcm orang yang tak pernah wat salah ni ? Demam eakk ? "
           -balas Wan yang terkejut dengan sapaan Aqiff itu.
           "Haaaa ... ni mesti dah insaf sebab kena rotan ngan Cikgu Haridan haritu !!! kan ? kan ? hahahaha "
 - kata Fatin . lalu gadis2 ini gelak besar mentertawakan jejaka2 itu .
          "ermm ... taklaaaa ... sbenarnyee .. ktorang nak mintak maaf kat korang sebab selama ni ktorang banyak susahkan korang . Yela, korang mesti benci ktorang kan ? " kata Daniel sambil buat muka 'sposen'
          " k.. dah2 laa .. ktorang dah lame maafkan laa .. dah ah , takyah la buat muke sposen camtu . buruk gilerr tau takk " kata Balqis sambil tersengih.
           " ape ?? ko gile ke Bal ??? senang2 je ko nak maafkan diorg ? memang tak laaa !" kata wan.
           "habis ? korang nak kitorang buat ape sampai boleh korang maafkan kitorang ??? " tanya Azfar yang agak marah apabila Wan kata begitu .
           " ok.. korang kena mintak maaf kat orang2 yg penah kau buat salah jugak . Then , ktorang akan jd orang yang terakhir memaafkan korang . Bolehh ?? " kata Fatin .
           " Bukan tu jeee ! lastly , korang kena 'pumpin' smpai sbanyak 100 kali kat padang depan smua orang ! bolehhhh ???" kata Wan yang ingin mengenakan jejaka2 itu. Wan memang seorang yang suka bergurau. Namun, gurauannya agak kasar terhadap jejaka2 ini.
           "InsyaAllah .. kitorang pikir2kan .. " jawab Aqiff dengan ragu2 sekali .
Mereka memang tidak kisah untuk meminta maaf kepada smua orang , akan tetapi .. Mereka sangat lah berasa malu kerana disuruh perempuan untuk 'pumpin' di padang di hadapan orang ramai.
-keesokan harinya-
        3 gadis ini tiba di sekolah . Tiba-tiba .....
             "akak ! akak ! " sambil termengah mengah seorang pelajar junior mengejar mereka untuk menyampaikan berita tergempar .
             "diorg pengsan kat tengah padang tu kak ! baik akak tengok cepat !!" kata adik itu.
             "hah ? siape ??? " tanya Wan yang berasa pelik itu .
             "Musuh2 akak tu laaa" jawab adik itu.
Lalu mereka sangat terkejut dan terus berlari ke padang untuk melihat keadaan yang sedang berlaku.
Wan berlari ke Aqiff . Balqis berlari ke Daniel manakala Fatin pula , berlari ke Azfar.
             "wei korang !! bangun !!! " jerit Balqis sambil menampar-nampar pipi Daniel.
Tanpa mengira masa, Wan terus menyiram air minuman yang dibawanya ke muka jejaka2 tersebut .
Mereka terus terbangun.
              " makkkk aihh ! basah lenjun baju aku !!!" kata Daniel dengat terperanjat sekali.
              "macam bukan orang pengsan je .?" tanya Wan kepada Fatin.
               "a'ah laaa . korang ni betul2 ke pengsan ?" tanya Fatin kepada mereka.
             "heheheeheh" mereka tersengih menunjukkan mereka menipu gadis2 ini.
              "cis ! kuang asam punya orang !!! " jawab Balqis dengan geramnya.
Tanpa membuang masa, Jejaka2 ini berkata ..
              "kitorang dah buat ape yang korang suruh buat . Will u forgive us ???" kata mereka sambil buat muka kesian..
               "ok , fine . kitorang maafkann" jawab Fatin dengan ikhlas..
               "asal korang sanggup 'pumpin' eh ? kalau aq , aq mintak maaf je pon dah la. Melampau lampau la nak kena pumpin jugak . Betol takk ?" jawab Wan sambil tertawakan mereka yang sudah terkena itu.
               "hah ! tau ponnnnn ! tapi... sebenarnyee .. kitorang sanggup buat mcm ni sebab ....." jawab Azfar yang tidak menghabiskan kata2 nya itu.
Jejaka2 itu memandang sesama sendiri. Mereka ragu2 untuk meluahkan isi hati mereka kepada gadis2 ini.
  Tiba-tiba .... Aqiff berdiri ...
                "Wan .. look at me please .. We do this because ..... because.....
               WE LOVE YOU !!!!!!!!!!!  I LOVE YOU !!!!!!!!" jerit Aqiff sambil berlari satu padang sekolah itu yang tidak hairan langsung bahawa ramai orang sedang memerhatikannya . Lalu , Azfar dan Daniel mengikut langkah Aqiff seperti orang kena sampuk itu..
 Lidah gadis2 ini terkelu . tak terkata apa2 .. mereka hanya mampu tersenyum lebar sambil berasa sangat malu akan perbuatan jejaka2 ini.. Selepas itu, Daniel melamar Balqis , Azfar melamar Fatin dan Aqiff melamar Wan untuk menjadi pasangan hidup mereka. Gadis2 ini terus bersetuju tanpa memikirkan apa-apa...

                                        (BERSAMBUNG)

2 ulasan:

ayyon berkata...

untuk permulaan not badd.. tapi nampak sangat mcm syamim nak cepat2x buat cerita ni cepat siap.. tapi x pe.. ade sambungan kann.. kak ain tggu sambungan seterusnya.. =) gud luck syamim !

saia One berkata...

thanksss . sbenarnye syamim nak ringkaskan cite ni . kalau tak, pnjg lg .. btw, thnks sbb sudi bace :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...