Follower saya :)

Aku insan yang lemah ..

wahai duniawi.. pada malam yang penuh sunyi ini, aku kesedihan..
mengenangkan tentang nasibku pada masa hadapan.. aku ingin berjaya macam mereka
yang telah sampai ke puncak gading . 
tetapi .. aq langsung tidak bersungguh-sungguh untuk mencapainya ..
samalah seperti angan-anganku untuk ke syurga..
tetapi aq masih membuat perkara-perkara yang dilarang-Nya .
mengapa semua ini terjadi ? iman ku tidak kuat .
tatkala suasana yang membuatkanku kesepian ini lah aku perasan yang aku banyak membuat
dosa kering selama ini.. kutuk sana , kutuk sini , kadang sampai tinggal solat..
astaghfirullah al-azim .. apa yang sedang terjadi kepadaku YA ALLAH yang MAHA MENGETAHUI ..
di saat aku kesedihan , di saat aku kesakitan , di saat itulah aku baru menyedari bahawa aku
adalah insan yang lemah . tapi sayang , perasaan itu hanya muncul sekejap sahaja dalam diriku ..
aku mulai melupakan semua itu apabila aku kembali sihat dan cergas ..
apabila aku leka dengan hal-hal duniawi.. 
tanpa disedari bahawa semua ini hanyalah sementara untukku..

Ya Allah wahai pencipta segala alam , bersihkanlah hatiku dari segala kekotoran..
kurniakanlah kelembutan pada hatiku , jauhkanlah diriku daripada syaitan-syaitan yang derhaka itu..
Ya Allah , engkau kuatkanlah imanku , kuatkanlah peganganku kepada ajaranMU 
supaya aku tidak tersasar dari jalan yang ENGKAU redha ..
Ya Rabb , ampunkan segala dosa ku , dosa kedua ibubapa ku , dan dosa-dosa semua 
saudara seislam denganku . Haramkanlah dari ibu dan bapa ku memasuki pintu nerakaMu ..
Ya Allah Ya Rahman Ya Rahim , kepadaMu aku memohon , kepadaMu jua aku berserah..
sesungguhnya , ENGKAU Maha Pengampun dan Maha Mengasihani...
Aamiin~

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...